پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228656
شهيد حججي با جهاد مخلصانه و شهادت مظلومانه، خود و ملت را عزيز کرد
تاریخ انتشار : 1396/07/11 17:11:06
نمایش : 1845
رهبر معظم انقلاب اسلامي بيان داشتند: خداوند بواسطه مجاهدت محسن عزيز، ملت ايران را عزيز و سربلند کرد و او را نماد نسل جوان انقلابي و معجزه جاري انقلاب اسلامي قرار داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر امروز (سه‌شنبه) در ديدار خانواده شهيد محسن حججي، اين شهيد والامقام را نشانه خدا و سخنگوي شهداي مظلوم و سر جدا، خواندند و با اشاره به حضور با شکوه و کم‌سابقه مردم در تشييع آن شهيد، خاطرنشان کردند: خداوند بواسطه مجاهدت محسن عزيز، ملت ايران را عزيز و سربلند کرد و او را نماد نسل جوان انقلابي و معجزه جاري انقلاب اسلامي قرار داد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به فراگير شدن نام برجسته، ممتاز و درخشان شهيد حججي در سراسر کشور در اثر مجاهدت و شهادت مظلومانه او، گفتند: همه شهداي ما مظلومند و غير از محسن شما، شهداي ديگري نيز هستند که دشمن سر از تن‌شان جدا کرده و همگي در نزد خداوند عزيز و صاحب درجات هستند اما خداي متعال بر اساس حکمت خود و خصوصيات اين جوان، او را نماينده و سخنگوي اين شهيدان کرد.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: همه شهيداني که از ايران، افغانستان، عراق و مناطق ديگر در مبارزه با اشرار تکفيري و دست‌نشانده امريکا و انگليس به شهادت رسيدند، در اين جوان خلاصه و ديده مي‌شوند و خداوند او را نماد شهادت مظلومانه و شجاعانه کرد.

ايشان، حضور کم‌نظير مردم قدرشناس در تشييع شهيد حججي در شهرهاي تهران، مشهد، اصفهان و نجف‌آباد را بسيار پر معنا دانستند و گفتند: خداوند دلها را مجذوب کرد و افراد گوناگوني که زندگي برخي از آنان در ظاهر تناسبي با جهاد و شهادت ندارد، عکس شهيد را در دست گرفته و به تشييع او آمدند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به تلاش‌هاي فراوان دشمنان براي بازگرداندن ملت و بويژه جوانان از راه جهاد و شهادت و به‌فراموشي سپردن امام و گم کردن خط روشن انقلاب، افزودند: در چنين شرايطي، مجذوب بودن دل‌هاي بخش زيادي از جوانان به مفاهيم انقلابي، حيرت‌انگيز است و اگر کميت و کيفيت جوانان انقلابي از دهه ۶۰ بيشتر نباشد، کمتر نيست.

رهبر انقلاب اسلامي گفتند: خداوند اين واقعيت را با شهيد حججي به همه اثبات کرد و با بزرگ و عزيز کردن او و نماد ساختن از او نشان داد که نسل جوان امروز، اينگونه مخلصانه و صادقانه در پي جهاد في سبيل الله است، و اين، آيت الهي و نشانه خدا و معجزه جاري انقلاب است.

ايشان، خانواده شهيد، مسئولان و همه ملت ايران را مرهون مجاهدت شهيد حججي و امثال او دانستند و با تجليل از نقش برجسته پدر، مادر و همسر شهيد گفتند: اگرچه فقدان شهيد براي خانواده او، مصيبت بزرگي است اما عزتي که خدا بواسطه او به کشور داد، مايه تسلا و آرامش آنها خواهد بود.

حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين بر تصوير ماندگار شهيد حججي در لحظه اسارت، اين جملات را مرقوم کردند: «سلام و درود حق بر اين شهيد پر افتخار و سرافراز که در حساس‌ترين و خطيرترين لحظه‌ي زندگي، نماد حق پيروز و آشکار در برابر باطل رو به زوال شد. سلام خدا بر او که با جهاد مخلصانه و شهادت مظلومانه، خود را و همه‌ي ملت خود را عزيز کرد.»

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html